fredag 21. august 2009

FrP - jeg grøsser!

Det er snart valg.
Omtrent en fjerdedel av Norges stemmeberettigede heller mot FrP. Dét får meg til å grøsse. Fyttefaen, hvor dum er nasjonen vår egentlig. Vi har det vel så jævlig godt og bedagelig at vi har sovnet i timen, og ikke vet hva som egentlig gjelder.
Denne bloggen er ikke ment til å være et springbrett for seriøse diskusjoner, men denne gangen klarer jeg ikke å dy meg.
"FrP for folk flest." Er dere splitter pine gal? Hvor er logikken?

En ansvarlig økonomisk politikk? Da kan vi ikke sløse med oljepenger. Gjør vi det, så rammer vi fremtidens pensjonister og alle som har lån må betale mer i renter. Dette er ikke god politikk. Men dette mener FrP. (Og skjønner du ikke dette, bør du ta deg minst ett år til på skole!)

Arbeidstakernes rettigheter bør styrkes. De blå og spesielt FrP vil øke adgangen til midlertidig ansettelse, svekke stillingsvernet og gjøre det lettere å tvinge folk på overtid. Dette er dårlig politikk, og dette vil FrP.

De som har mest, skal bidra med mest i det spleiselaget som samfunnet vårt er. FrP vil ha skattelette som gir mest til de som har mest fra før. Og lite til alle andre. For folk flest? Javel... Dårlig politikk, sier jeg.

Det må satses på helsevesen og skole. Vi kan ikke tappe samfunnet for penger med en dårlig skattekuttpolitikk. Det vil FrP.

En skole skal være gratis og god for alle. Alle skal ha en sjanse. Privatskoler tapper den offentlige skole for ressurser. Dårlig politikk. FrP-politikk.

Hvilken politikk er egentlig for folk flest?
FrP er jo mot folk flest!



At FrP har noen gode debattanter er hevet over enhver tvil, og bl.a. Siv Jensen er en mester i å glatte over hva mesteparten av hennes partifeller driter seg ut på.

- Jeg innrømmer at det er mange utspill som har kommet fra enkeltrepresentanter. De har også gjort det klart at det er enkeltutspill og må stå for deres regning, sier partileder Siv Jensen.


Stå for egen regning??? Det er jo partiprogrammet ditt, for svarte!

Og FrP flesker til...

Bort med kollektive avtaler i arbeidsmarkedet.

Sosialklienter ut av senga om morgenen.

Asylsøkere skal til Afrika.

Vin og sprit i bensinstasjoner. Nei, vi trekker det forslaget.

50 milliarder i skattelette. Nei, vi sier heller 29 milliarder...

Ja til aktiv dødshjelp. Nei, forresten.



Treffer stadig folk på byen som forherliger FrP... mange av de er arbeidsledige og trygdede. De vanker i miljøer (puber) der store kompliserte spørsmål besvares med enkle svar.
"Alle albanere er kriminelle! Send dem til Afrika!"
"Avgiftsnivået er altfor høyt i Norge. Alkohol, røyk og bensin..."
"Mer politi."
"Helsevesenet i dag er en skandale."

Og dette sier gjerne de som ikke spytter inn ei krone (med unntak av det de blir trukket i trygd og betaler i alkoholavgift!) til spleisakassa!

Ja, for det er jo innvandring, avgifter og justis og helse som er fanesakene for FrP?
Kan gi fakta om at Frp og de borgerlige har byråd og øverste leder i Oslo og mange kommuner i landet. De har ikke gjort en skitt for å bedre helsevesenet der de regjerer.
Å ta alle utlendinger under én kam, er så hjerterått at jeg mangler ord. Norge må ikke bli et rikt land uten hjerte for de svake i verden. Meg, meg, meg. Egoisme, heter det. Totalt blottet for empati! Nei, jeg gidder ikke bruke en setning til på FrP's innvandringspolitikk!
Mer politi? Ja, gjerne det. Men da må folk ta politiskolen... Og det er første steg. Og det er satt av penger til dette. Virkningen kommer! Det er ikke bare å knipse med fingrene for å få mer politi, skjønner du.
Mange på østlandet drar til Sverige eller på danskebåten for å kjøpe røyk og alkohol. 'Det er så dyrt i Norge.' Mange av disse sitter daglig på puber... eller uttafor og røyker... Uansett så er røyk og alkohol ikke et must! Det kommer langt bak i behovshierakiet. Og stemmer du FrP pga avgifter på disse luksus-elementene, da er du på trynet ute av både samfunnspolitikk og logikk og evne til å tenke helhetlig.


Selv så er jeg røyker, jeg tar en øl eller ti, og jeg er sosialist. Det finnes ansvarlige partier på høyresiden - skal ikke benekte for det. Men det er tross alt årsaker til at Høyre, KrF og Venstre ikke er istand til å sette seg i regjering med FrP. Jeg tror ordet er Uansvarlighet!

Til dere som er trygdet o.l.: Du tror da virkelig ikke at DU får det bedre med FrP-politikk? Trygd får vi ihvertfall ikke råd til. Og hva med pensjonistene?? Og du kan da ikke mene at landet, og verden, vil få det bedre?

FrP--- jeg grøsser! Nei, jeg spyr!

2 kommentarer: