søndag 23. august 2009

Sex-avhengighet


Mye man skal høre:.....

Den italiensske statsministeren Berlusconi ble bedt om å søke hjelp for sex-avhengighet, skrives det i en ny kone-biografi. "Det var for å hjelpe ham å finne seg selv igjen, også ved å bo i en klinikk spesialisert på sex-avhengige."

Sex-avhengighet? Klinikk?
Jeg ble litt fascinert og googlet litt. Tenkte at at det her dreide seg om nyfomani.
Sexavhengighet/Addiktologi betyr «læren om avhengighet, besatthet og dets problemløsning». ... ta kontakt med en addiktolog...
En addiktolog? OK, første gang jeg hører det ordet. Stilig ord forresten. Men tilbake til saken... "Ikke klarer å kontrollere de handlinger som har med vekommendes spesifikke avhengighet å gjøre..."
Må ha.
Bare må ha..
ala Tine melk...
Nymfomani/Hyperseksualitet: Dette er en psykisk lidelse hvor en kvinne eller mann plutselig føler seg tvunget til å ha sexuelt samkvem, uansett hvor de befinner seg.
Kuk og fitte...
Som ung gutt ble jeg fortalt rare saker som f.eks et middel som gjorde jenter sååå kåte at de t.o.m. måtte sette seg over girspaken i bilen omgående for å stilne en voldsom lyst. Hva het middelet? Spansk flue? En afrodisk kjemisk middel?
Produserer Berlusconi dette selv? 'A walking Hard-On?' En Satyroman?
Jeg tror at Herr Berlusconi ikke er en satyroman (en som MÅ ha), men heller en sybaritt eller hedonist, dvs en som liker sex, og kan ha det uten følelser.
Sybaritt: Nytelsessyk person.
Hedonist: En som er orientert mot egen fysisk sexuell nytelse/velbehag.
Noen ganger skulle jeg ønske jeg var en slik...
Neste gang må jeg lese om Minnesotamodellen... eller 12.stegsbehandlingen...

1 kommentar: