fredag 13. november 2009

Dagens yrke: Brandy-smaker

Å være Brandy-smaker lyder nesten forlokkende....



Og her snakker vi altså om å ha som yrke (og få betalt for) å drikke drue-brennevin (og ikke for å smake på popartisten Brandy!!).

Men, jeg iler til med historien om Liu Gee som har jobbet som profesjonell brandysmaker i 52 år.





Etter 52 år i jobben, begynte han å snuse på tanken om å kontakte lege.


- Å drikke alkohol har nesten vært som å drikke vann for meg. Noen ganger har jeg vært nødt til å drikke opp mot to liter om dagen for å teste kvaliteten på brandyen, sier han til avisen Australian Times.





Legene i Beijing konkluderte med at 68-åringen hadde fått sykdommen rhinophyma, som gjør at blodkarene i nesen utvider seg ukontrollert. Da Ge kontaktet legene, var nesen blitt åtte centimeter bred og fire centimeter lang.




Tja, jeg tror jeg holder meg til elektrosalgs-yrket jeg....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar