onsdag 22. juli 2009

Blir Helvete stadig varmere?

Jeg minnes tilbake en del år da en ei søt jente som heter Terese freste imot meg: ”Helvete kommer til å fryse til is før jeg går til sengs med deg, Rolf!”

Her forleden kom gjengen på puben innpå samtaleemnet om hvorvidt Helvete stadig blir varmere eller ei…
Gutta på puben diskuterte at varmesituasjonen i Helvete kom an på om volumet i Helvete endres over tid, og hvor mange sjeler som kommer dit, og hvor ofte… Og hvor mange som forlater Helvete.

De mente at man trygt kunne slå fast at dersom en sjel først har havnet i helvete, så kommer man ikke derfra. Derfor; ingen sjeler forlater Helvete. Når det gjaldt antall sjeler som ankommer Helvete, så måtte man se på verdens ulike religioner som eksisterer i dag. ”De fleste religioner erklærer at dersom du ikke er tilhenger av deres religion, vil du komme til Helvete. Siden det er flere enn en av disse religionene, og siden mennesker ikke er tilhenger av flere religioner samtidig, må man anta at samtlige mennesker og sjeler kommer til å ende opp i Helvete. Med dagens tall på fødsler og dødsfall kommer antall sjeler i Helvete til å øke drastisk.”

Videre begynte gutta å beregne endringene i Helvetes volum.

Man hadde to muligheter:
1) Om Helvete utvider seg saktere enn den hastighet nye sjeler kommer til, vil temperaturen og trykket øke (inntil helvete var løs..).
2) Om helvete utvider seg fortere enn den hastighet nye sjeler kommer til, vil temperaturen og trykket synke (inntil helvete fryser til is).


* *

Det var da jeg kom på hva Terese en gang i tiden hadde frest mot meg; ”Helvete kommer til å fryse til is før jeg går til sengs med deg, Rolf!”

Hmmmm….
Siden jeg gikk til sengs med henne forrige uke, så må nummer 2 være sann.

Og derfor er jeg sikker på at Helvete er eksotermisk (avgir varme) og allerede er fryst igjen.
Konsekvensen av denne teorien er følgende: Ettersom Helvete har fryst igjen, aksepteres det ikke flere sjeler, og derfor finnes det ikke lenger... Tilbake har vi dermed bare himmelen som igjen beviser eksistensen av et guddommelig vesen. Hvilket forklarer hvorfor Terese utbrøt; "Å min Gud!"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar